Ny kurs, wiho

Kanske inte direkt jublar över den nya kursen vi nu ska läsa, Undersöka och beskriva pedagogiska processer. Låter spännande, visst? I kursen ingår att vi ska skriva A-uppsatsen tillsammans i en grupp på 3-4 personer. Jag, Elin och Fia ska kämpa med detta tillsammans. Nu gäller det bara att vi hittar ett intressant ämne att skriva om. Det var inte direkt lätt igår när vi började kursen, att ha en bra inställning till kursen för den kändes så fruktansvärt tråkig, men nu har jag bestämt att jag ska försöka ha en positiv inställning och göra det bästa av det.

Igår skrev vi kontrakt på nya lägenheten. Nu händer det verkligen. Vi ska lämna vår lilla mysiga etta och flytta in i en dubbelt så stor lägenhet. Riktigt spännande måste jag säga. Har en fråga bara.. Inflyttningsdatumet är den 1a januari och det är ju en röd dag. Det innebär att vi inte kan få tillgång till lägenhetsnyckeln då eftersom Gavlegårdarna inte har öppet då. Kan någon förklara logiken att man då sätter inflyttningsdatumet den 1a januari, som alltid är en röd dag? Ännu mer komiskt är att vi då får nyckeln den 4e januari och vi ska även vara ute ur lägenheten den 4e, innan klockan 12.00. Haha. Nä, men ärligt, detta ska vi inte gå med på. Tror Anders skulle försöka kontakta hon som har hand om nya lägenheten och se om vi kan få tillgång till nyckeln i mellandagarna. Yeye, var bara tvungen att skriva om detta för jag tycker det är så otroligt komiskt. Hohoho!

På kvällen igår stod träning på schemat och det var ju skönt, men inte tokbästa passet direkt. Vi var duktiga som var och tränade i alla fall, Elin, Erika och jag.

Yaoyao, nu ska jag väl ordna det sista sen är det dags att bege sig till plugget för föreläsning och grupparbete. Wiho!

Ha en trevlig dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här ;D :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback