Mums :)

Åt nyss en supergod makaronilåda som jag och Anders gjorde tillsammans. Riktigt smarrigt blev det.
Grymma vi är bäjb ;)

Idag har jag pluggat muskler, urk vad svårt det är. Muskulus Gluteus Maximus har sitt ursprung på os ilium, os sacrum och os coccygis och den fäster på femurs skrovliga sida (linea aspera). Det är en av alla muskler som vi ska lära oss. Kluriga ord måste jag säga. Men ja det är ju som sagt latin. Det ska väl inte vara lätt. Blöh!

Tog också en liten promenad förut med Anders. Mys med sol och allt. Gick som ett mongo gjorde jag, haha, musklerna gjorde lite som de ville.

Nu ska jag fortsätta med pluggandet och lära mig om bland annat Muskulus Gastrocnemus. Yupp så äre!

Tjingelingpling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här ;D :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback