En vecka kvar..

Idag är det precis en vecka kvar till tentan. Kul, verkligen! Blir till att plugga i helgen. Ska åka till Stockholm denna helg också eftersom att på lördag är det ljusstöpning :) Traditionen vi inte får bryta, så det så.
Anders hänger med, så jag och Jakob kommer få visa honom våra skills! Haha! Det ska bli skoj i alla fall :)

Idag hade vi föreläsning om toxikologi - läran om gifter. Läraren vi hade var verkade väldigt insatt och intresserad av ämnet, så det var roligt att lyssna på. Hade vi inte kunnat ha honom på de andra föreläsningarna också? Då kanske jag hade fattat något.

Visste ni att ifall man skulle få i sig giftet metanol, då är etanol "botemedlet". Ja, om du skickas in på sjukhus för metanolförgiftning skulle du få etanol, alltså alkohol. Det hindrar att metanolet bryts ner och bildar de farliga ämnena formaldehyd och myrsyra. Hade ingen aning om detta. Spännande och intressant att lära sig om gifter och hur de påverkar kroppen.

Nu ska jag nog ta och packa det sista inför hemfärden och sedan blir jag nog tvungen att plugga lite mer. Yupp, så är det tyvärr.

Ha det gött allesammans!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Körsbär

Yes, teach me my master.


Kommentera inlägget här ;D :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback