15e februari

Funderar..
Utseendefixering och allt sådant. Jag tycker det är så förbannat tråkigt. Varför kan man inte bara vara så som man är skapt, UTAN smink tex?
Tycker det är patetiskt att vissa inte ens kan visa sig utan smink. Knappt gå utanför dörren. Det är oftast dom som är helt modemedvetna och alltid ser helt "perfekta" ut som påstås ha bra självförtroende, klass och stil. Men vafan, dom gömmer sig ju under smink. Hur "perfekt" är då det?
Jag värdesätter folk som inte behöver smink för att känna sig snygga. Dom utan smink är hundra gånger snyggare också!

Jag vet inte varför jag börjar skriva om detta. Men en fråga som alltid finns här är:
Varför vissa gömmer sig under smink?
Man ser så ofta folk som har tio liter mascara på ögonfransarna, fem ton fondation och puder i hela ansiktet och hårt ifyllda ögonbryn. Vadan detta?
Är det naturligt? Perfekt? Snyggt?

Jag försöker komma på argument emot det jag nu skrivit. Vad smink egentligen är bra för. Visserligen så kan smink göra så att man ser piggare ut ibland, men samtidigt, man får väl se lite trött och sliten ut ibland? Det behöver inte döljas liksom.

Jag brukar själv använda smink, men endast lite mascara ibland. Varför vet jag egentligen inte. Möjligtvis för att se piggare ut, men där går jag emot det jag nyss skrivit såklart. Fast visst, vi alla får göra som vi vill. Vi är alla lika värda ändå, med smink eller utan. Så bestäm själv, men tänkt efter om allt smink du tar på dig egentligen behövs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här ;D :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback