14e februari

Underbart att vara ledig :)
Så, vad ska jag hitta på idag? Ingenting? Nej? Bra idé!

Lyssnar på musik och tar det lugnt nu bara, men måste nog gå en sväng till coop. Mjölken är slut!! Oh no!

Fyfan finns inget skönare än att ha hela huset för sig själv. Ingen hemma som gnäller på att man spelar för hög musik, inte plockar upp efter sig eller att man borde städa rummet.
Haha, mitt rum. Jag tycker inte om att ha det stökigt, men ändå ser mitt rum alltid ut som en katastrof. Alltid!

Musik är intressant. Vad gör en låt bra respektive dålig?
En bra låt för mig måste innehålla en bra sångare, skönt sound och fetbra instrument. Men vem tycker inte att en låt ska innehålla det?
En rikigt bra låt ska man tycka om från första gången man hör den. Vissa låtar fastnar inte på en gång, dom måste spelar ett antal gånger först. Dom är då inte tillräckliga! *hoho*

En låt som går lite emot det jag skriver är Hel - Valkyriors dom. Det är en svensk grupp som kör såkallad "vikingarock". Tjejerna som sjunger har egentligen inte dom bästa sångrösterna och instrumentalt så går låten i princip likadant hela tiden. Men jag gillar den! Starkt! Själva texten är mäktig och det är den som gör rösterna och instrumenten bra! Som gör hela låten bra!

Jag skulle vilja kunna mycket mer om musik. Jag skulle vilja kunna säga direkt vad för sorts musik ett visst band spelar. Fast det kan jag inte. Väldigt dålig på det.
Sitter just nu och kollar på wiki för att ta reda på vad Hatebreed, som jag just nu lyssnar på, kör i för genré.
Moshcore är det, vilket är en subgenre till metalcore. Andra metalcore band är tex BFMV och Trivium.
Ja, mycket intressant. Need to learn more!

Åh, herregud. Läser om musikgenrer på wiki. Shit va mycket det finns. JAG VILL LÄRA MIG ALLT!
Acid rock, actionrock, artrock, boogierock, collegerock, countryrock, garagerock, glamrock, grunge, progressiv rock, psykedelisk musik, kängpunk, psychobilly, surfrock. JA det finns mycket. Jösses!

Let's get started!

---

 ♥ Majj Ändäärs iss dä bäst  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här ;D :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback