12 december -Success and bad luck

Nyss hemkommen från Dalarna, med körkort!! Känns så förbannat bra! Johanna med körkort liksom, det känns inte verkligt, haha! Galet..

Gårdagen slutade inte så bra. Hade kört i ca 4 timmar, det var mörkt och lite halt. Mötande trafik gjorde så att jag inte kunde ha helljuset på och jag såg väldigt dåligt. Två älgar dök upp precis framför oss på vägen och jag kunde inte göra annat än att panikbromsa. Den ena älgen flög upp på motorhuven och sedan ner framför bilen. Fyfan vilken tur vi hade. Tur att det inte var en fullvuxen älg, för då hade den med all säkerhet åkt rakt genom rutan! Jag vart så rädd att jag satt och skaka och grät. Usch, det var hemskt!
Det var så tråkigt att se älgen ligga där i diket, den kunde knappt röra sig. Den hade antagligen brutit benen.
Vi ringde först polisen som sedan ringde jägaren som sedan fick komma och skjuta den lidande älgen. Bläh, jag skakar av tanken att det kunde gått så pass värre än vad det gjorde. Bilen fick sig en rejäl buckla och några trasiga lampor, men vi klarade oss som tur var.

Dumma korkade älgar, vad gör ni på vägen??

141417-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här ;D :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback